Czy zastanawiałeś się kiedyś, co jeść by generować bardziej błyskotliwe pomysły? Do niedawna ja też nie. Poczytałem, popytałem i spisałem 11 produktów, które pobudzą oraz wspomogą twoje kreatywne myślenie. Wprowadź je do swojej diety, a uruchomisz lepszą koncentrację, odzyskasz świeżość umysłu, może nawet poprawisz swój nastrój.

jedzenie-dla-mozgu

11 produktów dla zwiększenia kreatywności

Czy wiedziałeś, że mózg jest zbudowany przede wszystkim z wody i tłuszczu? Do jego prawidłowego rozwoju niezbędne jest spożywanie nienasyconych kwasów tłuszczowych oraz witamin z grupy B. Należy pamiętać również o takich składnikach jak: lecytyna, żelazo, potas, fosfor, cynk, magnez, kwas linolowy. Karmiąc swój mózg odpowiednimi produktami spożywczymi, usprawnisz jego działanie, a to pozwoli ci rozwinąć twój umysłowy potencjał.

WODA (zalecane: pij jak najwięcej)
ok. 80% mózgu to woda i to od niej zależy szybkość i jakość myślenia.
P.S. Wieczorem ukrój 2 plastry cytryny, włóż do szklanki, zalej wodą, przykryj czymś, wypij następnego dnia zaraz po obudzeniu – działa na wszystko dobrze, oczyszcza ciało, orzeźwia umysł.

ORZECHY (zalecane: garść)
mają swój udział w tworzeniu nowych komórek w mózgu, zawierają witaminy i minerały niezbędne do jego prawidłowej pracy. Kształt orzecha włoskiego to podpowiedź od natury. Właśnie one są najbardziej wartościowym pokarmem dla mózgu.

NASIONA CHIA, czyli szałwia hiszpańska (zalecane: 3 łyżeczki dziennie)
są bogate w kwasy omega-3, poprawiają koncentrację, uspokajają i wpływają korzystnie na wzrok. Plemiona Azteków i Majów uważały, że dają bystrość umysłu.

QUINOA, czyli komosa ryżowa (zalecane: 1/2 lub cała szklanka, starannie wypłucz)
ryż peruwiański, nazywany złotem Inków to w 60% węglowodany, czyli bardzo dobre źródło energii dla mózgu. Zawarte w nim kwasy omega-3 ochronią uchronią twoje komórki mózgu przed zanikaniem.

CIEMNA CZEKOLADA (zalecane: tabliczka – sprawdzone lub dwie filiżanki gorącej czekolady – niesprawdzone)
jest bogata w antyoksydanty oraz flawonoidy, poprawia dopływ krwi do mózgu i hamuje utratę pamięci. Najlepiej wybierz taką, która ma wysoki procent kakao w swoim składzie. Gdy raz się do niej przekonasz, stwierdzisz, że jest naprawdę pyszna! Pomoże ci zawsze, gdy masz ochotę na słodką przekąskę.

BORÓWKI AMERYKAŃSKIE, JAGODY, MALINY, JEŻYNY (zalecane: sezonowo, świeże, tyle ile jest aktualnie na krzaczku)
sprawią, że twój intelekt będzie błyszczał! Oczyszczają mózg z toksyn i zmniejszają kruchość naczyń krwionośnych. Wyeliminują zanieczyszczenia powodujące problemy z pamięcią.

ROZMARYN (zalecane: trochę, najlepiej świeży)
pomocny w procesie uczenia i zapamiętywania, dodatkowo korzystnie wpłynie na twój nastrój. Zredukuje problemy z koncentracją, a przy tym wzbogaci smakowo i aromatycznie jedzenie, które spożywasz. Dwa w jednym!

SZPINAK (zalecane: świeże liście)
dzięki witaminom w nim zawartym twój mózg będzie wzmocniony i nie będzie się pomniejszał. Zielone liście szpinaku, bogate w witaminy z grupy B, zmniejszą ryzyko wystąpienia choroby Alzheimera.

ZIELONA HERBATA (zalecane: liściasta, jedna-dwie łyżeczki, ale! pobudza tylko świeży napar z liści uzyskany po ok. 3 minutach, parzona dłużej będzie działała relaksująco)
umiarkowane ilości kofeiny podnoszą koncentrację, zdolność do skupienia uwagi i poprawiają cyrkulację krwi. Dodatkowo, zielona herbata pozytywnie wpływa na sprawność poznawczą (czyli pozyskiwanie i przetwarzanie informacji oraz posługiwanie się nimi) wzmacnia bowiem wydajność połączeń pomiędzy poszczególnymi regionami mózgu.

KURKUMA (zalecane: 2-3 posiłki i więcej/tydzień)
układ odpornościowy pod wpływem zawartego w kurkumie pomarańczowego barwnika – kurkuminy, niszczy białka powodujące demencję. Lubisz curry? Jeśli tak, to jedz posiłki z kurkumą, co najmniej dwa razy w tygodniu, a kondycja Twojego mózgu ulegnie pozytywnej przemianie.

MIÓD (zalecane: naturalny)
„najsłodszy” pokarm dla mózgu! Istotnie zwiększa i poprawia pamięć, działa również wyciszająco, obniża nadpobudliwość, wpływa na łatwiejsze zasypianie. A jak wiadomo, sen jest podstawowym i niezbędnym składnikiem kreatywności!

Gdy wprowadzisz odpowiednie produkty do swojej diety, twój mózg bardzo szybko odnotuje tę zmianę i zareaguje na właściwe odżywianie. Nie zwlekaj więc i jedz na zdrowie!

Jeśli masz swoje sprawdzone produkty spożywcze to podziel się nimi w komentarzu. Smacznego!

5 thoughts on “Chcesz mieć więcej pomysłów? Zjedz coś!

      1. Testuję właśnie od kilku dni sposób z cytrynową wodą i powiem szczerze, że czuję zdecydowaną różnicę :) Jednak należy pamiętać tutaj o bardzo istotnej rzeczy – według mnie najlepiej wypić wodę z cytryną nie od razu po przebudzeniu, lecz koniecznie po umyciu zębów. Dlaczego? Ponieważ jeśli zmienimy kolejność tych czynności i najpierw wypijemy wodę cytrynową, a po tym będziemy myć zęby, to w ogromnej mierze narażamy szkliwo naszych zębów na zniszczenie. Stomatolodzy zalecają, aby po spożyciu kwaśnych potraw lub napojów odczekać co najmniej 30 minut przed szczotkowaniem zębów. Jest tak dlatego, że kwasy z pokarmu rozmiękczają szkliwo, które podczas szczotkowania jest o wiele bardziej podatne na zniszczenie (wytarcie), a to najkrótsza droga do powstania nadwrażliwości. Jeśli jednak odczekamy wymagany czas, to kwasy zostaną zneutralizowane w jamie ustnej, a mycie zębów stanie się bezpieczne. Warto także po spożyciu owoców, soków owocowych, czy też (o zgrozo) coli przepłukać jamę ustną czystą wodą. Przyspiesza to proces neutralizacji kwasów. Mam nadzieję, że moja rada okaże się pomocna adeptom zdrowego trybu życia :)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *